Zveza potrošnikov: Ne plačujte odkupnine za nenaročene pakete
19. 08. 2025 ob 10:54
Paket običajno nima vrednosti, potrošniki pa v večini primerov ne dobijo svojega denarja nazaj, opozarja Zveza potrošnikov Slovenije pred novim prevarantskim načinom.
Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) opozarja na novo obliko prevare, s katero se vse pogosteje srečujejo slovenski potrošniki. Potencialne žrtve prejmejo paket na dom, ki ga niso naročili, za prevzem pa morajo plačati odkupnino.Prevaranti iz tujine pošiljajo pakete na naključne naslove preko dostavnih služb, v katerih so pogosto poceni izdelki, včasih pa je škatla celo prazna, so v sporočilu za javnost pojasnili v Zvezi potrošnikov Slovenije.Za prevzem teh paketov je potrebno plačati odkupnino. Prevaranti računajo na to, da bo potrošnik pomislil, da je pozabil na naročilo ali da je paket naročil kdo iz družine in bo preprosto plačal odkupnino.Kot opozarjajo v ZPS, je to največja napaka, ki jo potrošnik lahko stori, saj so podatki o pošiljatelju pogosto izmišljeni, kar oteži njihovo sledenje."Največja težava je, da so na paketih v večini primerov kot pošiljatelj navedena tuja dostavna podjetja, ki pa niso dejanski pošiljatelji. Sumljive spletne trgovine namreč blago dobavljajo preko različnih prevoznih podjetij, kar otežuje preverjanje v državah izven Slovenije in EU," so zapisali v zvezi potrošnikov.V ZPS potrošnikom svetujejo, naj ne prevzemajo paketov, ki jih niso naročili, ter naj preverijo, ali je paket mogoče prevzel kdo iz družine.Potrošnikom, ki so paket že prevzeli in plačali, svetujejo, naj shranijo vse podatke (naslov pošiljatelja, embalažo, vsebino) in prijavijo primer policiji. Hkrati pa opozarjajo, naj ne pričakujejo, da jim bo denar povrnjen.
Ključne besede: Ne plačujte odkupnine za nenaročene pakete